Prema odredbama Zakona o PDV koje stupaju na snagu 1.siječnja 2015.godine propisano je da se porez na dodanu vrijednost (PDV) plaća na:

1. Isporuku građevina ili njihovih dijelova i zemljišta na kojem se te građevine nalaze, prije prvog nastanjenja ili isporuka kod kojih od datuma prvog nastanjenja odnosno korištenja do datuma slijedeće isporuke nije proteklo više od dvije godine, ako ih isporučuje porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV

2. Isporuka građevinskog zemljišta, ukoliko ih isporučuje porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV

To u praksi znači da će se primarno utvrditi postoji li obveza plaćanja PDV. Ako ne postoji obveza plaćanja PDV, plaća se porez na promet nekretnina.

Dakle, ključni kriteriji su:

- porezni status osobe – isporučitelja nekretnine (prema registru obveznika PDV)
- vrsta nekretnine koja je u prometu

Novi porezni režim važi za sve ugovore koji su sklopljeni počevši od 1.siječnja 2015.g. nadalje, bez obzira kada je izvršena porezna prijava.

Odvjetnički ured Maja Maračić

Šetalište Sv. Bernardina bb, Krk